SPK - Nails

Svar: men visst kan jag det!

Börjar alltid med att ta bort all gammalt nagellack med ett acetonfritt nagellacksborttagningsmedel.

Sen klipper jag ner naglarna och filar dom (ÅT SAMMA HÅLL) man får absolut inte dra nagelfilen "framochtillbaka" som alla gör, utan fila alltid åt samma håll, hellst ska man lägga filen rakt fram så att den pekar rakt ut från dig. Annars skadas nageln jättelätt och blir svag.

Sen lägger jag på baslacket, det skyddar nageln, gör att nagellacket håller längre och gör det sen lättare att ta bort lacket senare.

nåmålade naglar, därför är det massa utanför
Efter det lägger jag på själva nagellacket, den här gången blev det rosa. haha
Gör du fel, måla inte över! Utan ta bort allt och måla om. Desto tjockare lager, desto längre tid tar det innan det torkar!
Sen målar jag yttligare ett till lager om det behövs, annars lägger jag bara på ett topplack så att nagellacket håller längre!
Vill jag ha långa naglar använder jag alltid nagellack eftersom då blir jag alltid extra försiktig och bitar du på naglarna så är det bästa tipset (eller köp nagelbitarmedel på apoteket)
Tänk på att alltid smörja in händerna och tryck alltid ner nagelbanden.

Hoppas att det ska hjälpa lite iaf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej Ida heter jag och är 14 jordsnurr. Jag bor på landet i en villa, en bit utanför Göteborg med min familj. Mina största intressen är foto, musik och shopping! Jag tar tagit alla bilder som läggs upp i bloggen om inget annat sägs! Och det är Copyright© på ALLA mina bilder! Enjoy!
bloglovin Min profilbild

RSS 2.0