Första advent! :)

Idag är det första advent vilket betyder att julen är här! :)

Ska jag vara helt ärlig är jag ganska trött på julen.
Julgranen är bara mysig dagen innan och på själva julafton.
Sen fram till Tjugonde dag Knut påminner den bara om det som är över.

Det jag inte heller gillar med julen är att det finns små osynliga regler på hur allt ska vara!

Alla ska baka sina egna pepparkakor och lussebullar. Göra eget julgodis.
Titta på Kalle Anka, allt ska vara mysigt och perfekt. Det måste vara snö och man ska ha en fin julgran.
Alla paket ska vara fint inslagna under granen och man ska äta julbord.
Alla barn måste titta på julkalendern och mormor måste få nått man har gjort i slöjden.

Men om jag fick bestämma hade jag faktiskt hellre ätit på Mcdonalds eftersom det ända jag gillar på julbordet är köttbullar och potatis. Fast sen finns det ju massa mysiga saker med julen också :)




Kommentarer
Postat av: elina

allt bra idag?:D

2010-11-28 @ 12:10:16
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: manda

ellerhur jag hatar julbord :( man kan ju lika gärna steka köttbullar å potatis iställetdå juuh....

2010-11-28 @ 14:31:36
URL: http://fotomanda97.bloggplatsen.se
Postat av: zofie

fin blogg, vad hittar du på då? :D

2010-11-28 @ 17:09:49
URL: http://vildochgalenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hej Ida heter jag och är 14 jordsnurr. Jag bor på landet i en villa, en bit utanför Göteborg med min familj. Mina största intressen är foto, musik och shopping! Jag tar tagit alla bilder som läggs upp i bloggen om inget annat sägs! Och det är Copyright© på ALLA mina bilder! Enjoy!
bloglovin Min profilbild

RSS 2.0